Katleen Geladé

 

Contactk.gelade@yulius.nl, T 088 40 56 950

Functie:  Promovenda

Locatie: Yulius Academie

Bij Yulius sinds: 2009

 

 

In 2009 is Katleen Geladé afgestudeerd aan de Universiteit Leiden (klinische psychologie/ontwikkelingspsychologie) en startte zij als junior onderzoeker bij de Yulius Academie. Zij was betrokken bij het project RANDI, een onderzoek naar een nieuwe variant van de Continuous Performance Test, een neuropsychologische taak die volgehouden aandacht en responsinhibitie meet. Ook was ze betrokken bij het Dwang & Drang project, waarvoor ze de subsidie schreef, een Rots & Water pilot opzette en signaleringsplannen ontwikkelde.

 

In juni 2010 begon zij in het kader van haar promotietraject aan de studie Hersengymnastiek, een onderzoek naar diverse behandelingen (neurofeedbacktherapie, medicatie en sportactiviteiten) voor kinderen met ADHD.

 

Publicaties:

 

Internationale publicaties

Peer-reviewed journals, eerste auteur

K. Geladé, T.W.P. Janssen, M. Bink, R. Van Mourik, A. Maras, & J. Oosterlaan. (in press). Behavioral effects of neurofeedback compared to stimulants and physical activity in ADHD: A randomized controlled trial. Journal of Clinical Psychiatry.

 

K. Geladé, M. Bink, T.W.P. Janssen, R. Van Mourik, A. Maras, & J. Oosterlaan. An RCT into the effects of neurofeedback on neurocognitive functioning compared to stimulants medication and physical activity in children with ADHD. Manuscript submitted for publication.

 

Peer-reviewed journals, coauteur

T.W.P. Janssen, M. Bink, K. Geladé, R. van Mourik, A. Maras, & J. Oosterlaan. (2016) A randomized controlled trial investigating the effects of neurofeedback, methylphenidate, and physical activity on event-related potentials in children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Journal of Child and Adolescent Psychopharmacology.

 

T.W.P. Janssen, M. Bink, K. Geladé, R. van Mourik, A. Maras, & J. Oosterlaan. (2016) A randomized controlled trial into the effects of neurofeedback, methylphenidate, and physical activity on EEG power spectra in children with ADHD. Journal of Child Psychology and Psychiatry.

 

T.W.P. Janssen, K. Geladé, M. Bink,  A. Maras, & J. Oosterlaan. (2015) An ERP source imaging study of the oddball task in children with attention deficit/hyperactivity disorder. Clinical Neurophysiology.

 

T.W.P. Janssen, D. J. Helsenfeld, R. van Mourik, K. Geladé, A. Maras, & J. Oosterlaan. (2015) Alterations in the ventral attention network during the stop-signal task in children with ADHD. Journal of Attention Disorders.

Discipline: 
Promovenda